Oswajamy jesień! Inspirujące lektury.

Najprawdopodobniej niemal każdy z Was nie wyobraża sobie prawdziwych jesiennych wieczorów bez filmu czy książki. W pełni zrozumiałe, bo dla mnie są to synonimy lenistwa i relaksu, z których staram się w miarę możliwości korzystać. Ostatnio czytam wiele ciekawych książek, daję się wciągnąć w ich światy, ale moim celem na tę porę roku jest kształcenie się w pewnym kierunku. Aktorskim, oczywiście. I przy okazji pragnę powrócić do medialnego świata poprzez "Sztukę wywiadu", którą kiedyś zaczęłam, ale nie skończyłam.

Jeśli zaś chodzi o aktorstwo, sięgnęłam po kanon, czyli "Pracę aktora nad sobą" Konstantina Stanisławskiego - jednego z największych twórców metod teatralnych. U nas w teatrze pracujemy głównie według Stanisławskiego i Jerzego Grotowskiego. Jako lekturę uzupełniającą skusiłam się na "Podręcznik dla aktorów", który bazuje na metodzie pracy Strasberga i przeczytałam kiedyś fragment, po którym uznałam, że muszę tę książkę mieć. Bardzo chciałabym w końcu je przeczytać. To tak odnośnie moich planów. Myślałam o przeczytaniu biografii Marilyn Monroe, ale gdy patrzę na to tomiszcze napisane w języku szatana (angielskim znaczy się), to mi się odechciewa.

Przy okazji mam dla Was listę książek, które uważam za inspirujące. Zarówno poradniki, biografie, jak i powieści. To te książki, które najwięcej wniosły do mojego światopoglądu, że tak powiem. Lub zafascynowały w jakiś inny sposób. Po kliknięciu na tytuł, przeniesiecie się do mojej recenzji danej książki. Wybaczcie, ale niektóre z nich powstały kilka lat temu, więc nie są powalające. W każdym razie książki, o których pisałam, na swój sposób są genialne. Wszystko to kwestia gustu.

Biografie:

"Madame Sadayakko. Gejsza, która uwiodła Zachód" - Lesley Downer
"Kobiety, które wstrząsnęły światem mody" - Bertrand Meyer-Stabley
"Pisarz, który nienawidził kobiet. Podwójne życie seryjnego mordercy" - John Leake

Powieści:

"Mała księżniczka" - Frances Hodgson Burnett
"Medicus" - Noah Gordon
"Obłęd serca" - Chelsea Cain
"Natalii 5" - Olga Rudnicka
"1Q84. Tom 1" - Haruki Murakami
"Blondynka" - Joyce Carol Oates
"Kleopatra" - Karen Essex
"Informacjonistka" - Taylor Stevens
"Sensownik matki Polki" - Konrad T. Lewandowski
"Stara Słaboniowa i Spiekładuchy" - Joanna Łańcucka

Poradniki:

"Bloger. Poradnik dla blogerów" - Tomek Tomczyk
"Fotografia kulinarna. Od zdjęcia do arcydzieła" - Nicole S. Young
"Poradnik dla ambitnych kobiet. Jak zrobić karierę" - Mrs Moneypenny
"Dziewczyna na każdy dzień" - Camilla Morton

Inne:

"I jak tu nie biegać!" - Beata Sadowska
"Czary i czarty polskie" - Julian Tuwim
"Kobieta na Krańcu Świata 2" - Martyna Wojciechowska
"Notes from my travels" - Angelina Jolie
"Szamanka na szpilkach" - Anna Hunt
"O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu" - Haruki Murakami
"W głębi kontinuum" - Jean Liedloff

Komentarze

  1. Ja tam postanowiłam wykorzystać jesień na nadrobienie dawnych zaległości z kanonu literatury pięknej. Właśnie skończyłam "Annę Kareninę", teraz zabieram się za powieści Fitzgeralda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam to zrobić chyba dwa lata temu, ale niestety się nie powiodło. Przez niektóre książki nie mogłam przebrnąć. Niemniej "Annę Kareninę" zamierzam przeczytać :).

      Usuń
  2. Czytałam Madam Sadayakko - fascynująca historia. A Mała księżniczka i powieści Murakamiego to coś, do czego regularnie wracam....magiczne książki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz! :).

Popularne posty z tego bloga

Spontaniczny konkurs błyskawiczny - Alverde. [ZAKOŃCZONY]

Jennifer Lopez Deseo EDP + KONKURS

O zakupach i o tym, że nareszcie mam czas.